Ο όρος Bobber (Bob-Job), πρωτοεμφανίστηκε στην Αμερική της δεκαετίας του 1930 και αναφερόταν σε μοτοσυκλέτες στις οποίες είχε αφαιρεθεί το μπροστινό φτερό, από το πίσω είχε κοπεί το μεγαλύτερο μέρος και όλα τα «περιττά μέρη» είχαν αφαιρεθεί, με τη μοτοσυκλέτα να γίνεται αρκετά ελαφρύτερη. Υπήρξε μεγάλη άνθιση αυτού του υποείδους μετά τον ΒΆ Παγκόσμιο Πόλεμο, (όπου οι Αμερικανοί που γυρνούσαν από το μέτωπο είχαν εντυπωσιαστεί από τις σημαντικά ελαφρύτερες Ευρωπαϊκές μοτοσυκλέτες) ενώ στα τέλη της δεκαετίας του 1990, τα Bobber ήρθαν πάλι στη μόδα, με τις εταιρείες πλέον να κατασκευάζουν «υβρίδια», τέτοιων μοτοσυκλετών, και το πιο στιλιζαρισμένο όνομα Bobber να αντικαθιστά το Bob-Job.
Η Κορεάτικη Hyosung υπάρχει από το 1978, όμως το κομμάτι των μοτοσυκλετών (Hyosung Motors & Machinery Inc.) «ξεπήδησε» το 2003. Στην χώρα μας έρχεται πλέον μέσω της Fabus Α.Ε. με ένα μοντέλο (προς το παρόν) να εισάγεται, το “Bobber”, σε 2 εκδόσεις (125cc και 300cc). Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση των 300cc, που με την εμφανισιακή πιστότητα στις γραμμές των Bobber, τον V-Twin κινητήρα και τα «παχιά» ελαστικά προσπαθεί να κερδίσει ένα κοινό που θέλει την επιστροφή στην κλασσική εμφάνιση της «χρυσής εποχής της μοτοσυκλέτας», ένα κοινό που μεγαλώνει όλο και περισσότερο τη σήμερον ημέρα.
Εμφάνιση – Ποιότητα Κατασκευής
Όπως προαναφέρθηκε, η Hyosung πήρε τα «εγχειρίδια» της δεκαετίας του 1960 και τα πασπάλισε με δόσεις μόνο μηχανικού μοντερνισμού, κρατώντας την εμφάνιση όσο πιο αγνή Bobber. Μπροστά ξεκινάμε με τον στρογγυλό προβολέα αλογόνου, ο οποίος περιβάλλεται από τα φλας. Φυσούνες στα καλάμια, το απαραίτητα μικρό φτερό μπροστά και από εκεί και πίσω τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο «σοβαρά». Το ντεπόζιτο σε σχήμα δάκρυ είναι πραγματικά πανέμορφο, ενώ μια στιλιστική λεπτομέρεια που μας έκανε τη θετικότερη των εντυπώσεων είναι το κενό που υπάρχει ανάμεσα σε αυτό και τη σέλα – όπως ακριβώς στα πρώτα Bobber, μια γραμμή που ακολουθήθηκε και αργότερα από τους οπαδούς του συγκεκριμένου στιλ ανά τις δεκαετίες.
Η ίδια η σέλα θυσιάζει ένα μικρό στοιχείο στιλ για να γίνει πιο άνετη, κρατάει όμως τις χαρακτηριστικές ραφές στο κομμάτι του αναβάτη. To πίσω φτερό και αυτό κόβεται νωρίς, πριν αρχίσει την κάθοδο ολοκληρώνοντας την εικόνα με το πίσω φωτιστικό σώμα LED. Το Hyosung Bobber 300 θα έπαιρνε το 10 στα 10 σε έναν διαγωνισμό “πιστότητας Bobber”, με μόνο εμφανισιακό στοιχείο εκμοντερνισμού να είναι η LCD οθόνη, η οποία όμως βρίσκεται εγγεγραμμένη στο – στρογγυλό βεβαίως-βεβαίως – αναλογικό στροφόμετρο.
Η ποιότητα κατασκευής ακολουθεί σε γενικές γραμμές υψηλά επίπεδα, με την όποια ύπαρξη κραδασμών να είναι στα φυσιολογικά επίπεδα για έναν κινητήρα με διάταξη V.
Ανεση – Εργονομία
Σε αυτό το κομμάτι, το Bobber 300 μπορεί να διχάσει. Οι πολύ μαζεμένες του διαστάσεις θα χαροποιήσουν τους περισσότερους, αλλά από ένα ύψος και πάνω (ύψος δοκιμαστή 1,88) τα πράγματα θα γίνουν λίγο πιο δύσκολα στην πολύωρη οδήγηση. Οι γωνίες που δημιουργούν το τιμόνι σε συνδυασμό με τα μαρσπιέ και τη σέλα είναι φυσικές για την πρώτη κατηγορία αναβατών, η οποία πραγματικά θα βρει στην εργονομία του Bobber 300 μια ευχάριστη έκπληξη. Η σέλα είναι άνετη (ύψος 710mm), με κατάλληλη ποσότητα αφρώδους, αλλά θα την θέλαμε λίγο μεγαλύτερη – και πάλι βάση των δικών μας διαστάσεων.
Η LCD οθόνη είναι μικρή σε μέγεθος (μια σωστή κίνηση για να μην χαλάει με τον όγκο της τη συνολική εικόνα) αλλά δεν νιώθεις ότι υπολείπεται στο κομμάτι της πληροφόρησης, καθώς έχεις σε πρώτο πλάνο το ταχύμετρο, το οποίο πλαισιώνεται δεξιά και αριστερά από την ένδειξη θερμοκρασίας κινητήρα και τον μετρητή βενζίνης αντίστοιχα, με το κάτω μέρος να φιλοξενεί τον οδομετρητή. Από την πλευρά τους οι διακόπτες στα αριστερά και τα δεξιά του τιμονιού με τα στιλάτα και με ωραία αίσθηση στα χέρια γκριπ, χειρίζονται τις βασικές λειτουργίες της μοτοσυκλέτας.
Κινητήρας
Η Hyosung επέμεινε στην σχεδίαση και στη χρήση ενός V κινητήρα για το Bobber 300, παρά τη γενική τάση της εποχής για υιοθέτηση εν σειρά κινητήρων, κρατώντας άλλο ένα στοιχείο αυθεντικότητας. Ο υγρόψυκτος, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, V2 60° του Bobber έχει χωρητικότητα 296cc, και αποδίδει 29,4 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 25,5 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ., με έναν ωραίο ήχο στο ρελαντί. Σε αντίθεση όμως με τα «πρότυπά του», δηλαδή τις μεγάλες V αμερικάνικες μοτοσυκλέτες που γέννησαν το κίνημα των Bobber, ο συγκεκριμένος κινητήρας δουλεύει καλύτερα ψηλά, όμως ο αναβάτης δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα κάνοντας πιο χαλαρό Cruising με λιγότερες στροφές. Όταν όμως χρησιμοποιήσεις πλήρως τις δυνατότητές του και παίξεις μαζί του, θα δεις και την κατανάλωση να ανεβαίνει αντίστοιχα και να φτάνει σχεδόν τα 5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Όσον αφορά την επιτάχυνση, οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι το Bobber 300 χρειάζεται 2,63” για να φτάσει τα 50 χλμ./ώρα, ενώ για τα 100 χλμ. χρειάστηκαν 9”. Η τελική του Bobber 300 ξεπερνά τα 150 χλμ./ώρα, ενώ μπορεί με άνεση να φτάσει τα 130-135, πριν οι κραδασμοί αρχίσουν να γίνονται ελαφρώς πιο έντονοι (όχι όμως ενοχλητικοί λαμβάνοντας υπόψη την κατηγορία).
Επιδόσεις | |
---|---|
0 – 50 (δευτερόλεπτα) | 2,63 |
0 – 100 (δευτερόλεπτα) | 9 |
50 – 100 με 4η σχέση (δευτερόλεπτα) | 6,23 |
100 – 0 (μέτρα) | 42,12 |
Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) | 5 |
Πλαίσιο – Αναρτήσεις –Φρένα
To ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο καταφέρνει να διατηρεί την απαραίτητη ακαμψία ώστε να κάνει το Bobber σταθερό, ενώ συνεργάζεται με ένα πιρούνι διαδρομής 136mm και διπλά αμορτισέρ πίσω (67mm διαδρομή) με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης.
Το φρενάρισμα αναλαμβάνει ένας δίσκος 270mm με τετραπίστονη δαγκάνα μπροστά και ένας δίσκος 250mm με διπίστονη δαγκάνα πίσω, παρουσία ABS της Bosch. Η απόδοσή τους είναι αρκετά καλή, καθώς σύμφωνα με τις μετρήσεις μας χρειάστηκαν 42,12 μέτρα για να ακινητοποιηθεί το Bobber από τα 100 χλμ./ώρα.
Οι ζάντες είναι χυτού αλουμινίου, με διαστάσεις 16” μπροστά και 15” πίσω και ντύνονται με ελαστικά διαστάσεων 120/80 και 150/80 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Στο δρόμο
Τα μόλις 172 κιλά του Bobber 300, σε συνδυασμό με ένα πλάτος στα 750mm και το χαμηλό ύψος των 1050mm, το κάνει να ελίσσεται μέσα στην κίνηση με απίστευτη άνεση και να μην κολλάει πουθενά. Η ύπαρξη ροπής χαμηλά (παρά το ότι το δυνατό σημείο βρίσκεται στις υψηλές στροφές) του δίνει το αρχικό πέταγμα που χρειάζεται, ενώ το τιμόνι με το μεγάλο κόψιμο – και το μαζεμένο μέγεθος για Bobber – προσθέτει ακόμα περισσότερες δυνατότητες ελιγμού.
Βγαίνοντας λίγο εκτός κίνησης, το Bobber είναι πολύ τίμιο (και διασκεδαστικό να προσθέσουμε), με το χαμηλό κέντρο βάρους να βοηθάει σε αυτό. Η μόνη παραφωνία στο όλο σύνολο είναι τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, τα οποία χρήζουν αλλαγής αν θέλει κάποιος να «παίξει» λίγο παραπάνω με το Bobber.
Όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα, οι κραδασμοί είναι στο απολύτως φυσιολογικό επίπεδο για έναν V κινητήρα, ενώ η όλη αίσθηση οδήγησης είναι πραγματικά “Old School”, αφήνοντας τα πάντα στα χέρια του αναβάτη, ο οποίος νιώθει ότι έχει τον απόλυτο έλεγχο.
Οι αναρτήσεις αποσβένουν τις περισσότερες ανωμαλίες της ασφάλτου, ενώ βοηθούν και στον περιορισμό των ασαφειών που μερικές φορές βγάζουν τα ελαστικά. Ρυθμίζοντας δε την προφόρτιση (ή βάζοντας δεύτερο άτομο πίσω) τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα για το Bobber 300.
Τα φρένα δίνουν αυτοπεποίθηση και ωραία αίσθηση και, είτε σε χαλαρό φρενάρισμα είτε σε φρενάρισμα πανικού, θα σταματήσουν με ασφάλεια τη μοτοσυκλέτα, με το ABS να επεμβαίνει μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο.
Συμπέρασμα
Η Hyosung επανήλθε στη χώρα μας με μια δυνατή πρόταση σε μια κατηγορία της οποίας το κοινό έχει πολλές απαιτήσεις – ειδικά στο κομμάτι της εμφάνισης. Εκεί το Bobber 300 υπερκαλύπτει τις προσδοκίες, ενώ και στο κομμάτι των επιδόσεων κινείται σε δυνατά για την κατηγορία επίπεδα, αποτελώντας εν τέλει ένα καλοδουλεμένο σύνολο που αξίζει οπωσδήποτε την προσοχή των αναβατών που θέλουν μια μοτοσυκλέτα με στιλ και άποψη για την καθημερινή τους μετακίνηση και μικρές αποδράσεις από την πόλη.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας | |
---|---|
Τύπος | 4T, 2K, Υ/Ψ, 8β, 2ΕΕ |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 296 |
Διάμετρος Χ Διαδρομή (χλστ.) | 72,7 Χ 60,9 |
Συμπίεση (:1) | 10,7 |
Ισχύς (ίπποι / σ.α.λ.) | 29,4/8500 |
Ροπή (kg-m/σ.α.λ.) | 2,6/6500 |
Τροφοδοσία | Ηλ.Ψεκασμός |
Χωρητικότητα Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 12,5 |
Κατανάλωση (Μέση λτ./100χλμ.) | 5 |
Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα | |
Τύπος | Ατσάλινο σωληνωτό |
Αναρτήσεις Ε / Ρυθμίσεις | Τηλεσκοπικό πιρούνι |
Διαδρομή (χλστ.) | 136 |
Αναρτήσεις Π / Ρυθμίσεις | Διπλό αμορτισέρ, ΠΕ |
Διαδρομή (χλστ.) | 67 |
Φρένα Ε (χλστ.) | Δ/270, 4Ε, ABS |
Φρένα Π (χλστ.) | Δ/250, 2Ε, ABS |
Τροχοί – Ελαστικά | |
Ελαστικό Ε | 120/80-16 |
Ελαστικό Π | 150/80-15 |
Διαστάσεις / Βάρος | |
Μήκος (χλστ.) | 2080 |
Πλάτος (χλστ.) | 750 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 1425 |
΄Ύψος σέλας (χλστ.) | 740 |
Βάρος (κιλά) | 172 |
Εξοπλισμός | |
ABS / Ρυθμ. | Ν/Ο |
Τraction Control / Ρυθμ. | Ο/Ο |
Στροφόμετρο | Ν |
Immobilizer | Ο |
Yπολογιστής ταξιδιού | Ο |
Μερικός χιλιομετρητής | Ν |
Ένδειξη βενζίνης | Ν |
Δείκτης θερμοκρασίας | Ν |
Θερμοκρασία περιβάλλοντος | Ο |
Ζελατίνα / Ρυθμ. | Ο |
Ρυθμιζόμενες μανέτες Σ/Φ | O |
Πλάγιο σταντ | Ν |
Κεντρικό σταντ | Ο |
Χειρολαβές / Σχάρα | Ν/Ο |
Ρυθμιζόμενες αναρτησεις Ε/Π | O/Ν |